Odporúčané články

Správy 05/28/2020
DACHSER pokračuje s charterovými letmi aj v máji

Okrem charterových letov medzi Áziou a Európou pokračuje poskytovateľ logistických služieb DACHSER s organizáciou ďalších transpacifických letov na pokrytie severo- a juho-amerických trhov. V rámci týchto zmien bol napríklad pridaný nový spoj medzi Šanghajom a Los Angeles.

Prečítať
Informácie o trhu 05/14/2020
Aktualizácia prevádzky DACHSER Air & Sea Logistics

Prostredníctvom tejto aktualizácie chce spoločnosť DACHSER informovať o aktuálnej prevádzke DACHSER Air & Sea Logistics v regiónoch APAC, EMEA a Americas. V priloženom dokumente je uvedené, či sú organizácie DACHSER v daných krajinách plne v prevádzke alebo či sú ich činnosti obmedzené, prípadne z akých dôvodov. Keďže sa situácia v týchto krajinách môže rýchlo zmeniť, pripojený dokument bude pravidelne aktualizovaný a zverejňovaný na našich webových stránkach.

Úprimne ľutujeme všetky nepríjemnosti spôsobené našim zákazníkom v dôsledku pandémie. V spoločnosti DACHSER máme zavedené pohotovostné opatrenia a našim zákazníkom ponúkame najlepšie alternatívne riešenia pre udržanie chodu dodávateľských reťazcov. Situácia v prístavoch, na letiskách alebo na colných úradoch však môže viesť ku oneskoreniam. Okrem toho je kapacita na globálnom trhu leteckej nákladnej prepravy veľmi napätá, pretože v súčasnej dobe v podstate neexistujú žiadne pasažierske lety.

Zároveň spoločnosť DACHSER zaviedla prísne hygienické opatrenia (napr. home office), aby zabezpečila bezpečné pracovné prostredie a prispela k zastaveniu šírenia vírusu. DACHSER sa snaží udržať vplyv týchto opatrení na čo najnižšej úrovni, avšak spoločne s oficiálnymi opatreniami vlád môžu viesť k určitým prevádzkovým oneskoreniam.

V prípade akýchkoľvek otázok sa obráťte na svojho obchodného zástupcu spoločnosti DACHSER.

Informácie o trhu 05/12/2020
Prepravná sieť DACHSER je pripravená na dynamické zmeny

V spoločnosti DACHSER ďakujeme našim zákazníkom, ktorí nás v niekoľkých uplynulých týždňoch včas informovali o svojich aktuálnych prepravných požiadavkách a zahrnuli nás do plánovania svojich logistických potrieb. To nám umožnilo rýchlo prispôsobiť naše kapacity skutočnému dopytu. Vzhľadom k prudkému poklesu objemov prepráv v ostatných týždňoch sme dočasne znížili prepravné kapacity a nastavili špeciálne plány.

Množstvo opatrení prijatých na obmedzenie šírenia koronavírusu malo v mnohých európskych krajinách pozitívny účinok. Počiatočné uvoľňovanie opatrení, napríklad čiastočné opätovné otvorenie maloobchodných predajní, ľuďom uľahčuje každodenný život. Pretože mnoho priemyselných spoločností tiež obnovuje výrobu, aj keď väčšinou na nižšej úrovni produkcie, očakávame, že objemy prepráv zostanú nestále, ale v zásade sa budú navyšovať.

S aktívnou podporou našich zákazníkov sme veľmi dobre pripravení na nadchádzajúce obdobie a budeme môcť opäť zvládnuť rastúce objemy prepráv s dobre známou kvalitou spoločnosti DACHSER. Aj v budúcnosti bude pre nás veľmi cenné, ak nám naši zákazníci budú poskytovať informácie o svojom plánovaní, ktoré nám umožnia prispôsobiť prepravné kapacity a plánovať v súlade s dopytom.

Radi by sme vám poďakovali za vašu aktívnu spoluprácu v tomto veľmi náročnom období a tešíme sa na jej úspešné pokračovanie, s istotou, že na spoločnosť DACHSER sa môžete spoľahnúť.

Prečítať
Správy 05/07/2020
DACHSER zahajuje 30. charterový let

Od začiatku koronavírusovej krízy, ktorá začala koncom februára, vypravila spoločnosť DACHSER Air & Sea Logistics 30 lietadiel a prepravila pre svojich zákazníkov viac ako 60 miliónov dýchacích masiek. Zásielky obsahovali aj ďalšie lekárske pomôcky, ako osobné ochranné prostriedky a rukavice. Na konci apríla DACHSER prvýkrát v histórii spoločnosti vypravil v jednom týždni osem charterových letov, vrátane troch na trase Hongkong - Los Angeles.

Prečítať

DACHSER Slovensko

2
Správy 07/02/2020
Laboratórium budúcnosti

Dvojdimenzionálne kódy: Znamenie času

V logistike kedysi dominovali klasické čiarové kódy, avšak v súčasnosti sa čoraz viac posúvajú k dvojdimenzionálnym kódom. Tie ponúkajú sľubný potenciál, ktorý je ďaleko od obyčajnej identifikačnej funkcie.

Prečítať
Informácie o trhu 07/02/2020
Rozšírenie dostupnosti produktu targo on-site

Zmena chovania spotrebiteľov počas koronavírusového obdobia ukazuje na silný dopyt po zásielkach B2C v priebehu niekoľkých posledných týždňov. Tento trend bude ešte pokračovať. Z tohto dôvodu je produkt targo on-site (doručenie po obrubník) teraz zákazníkom k dispozícii takmer vo všetkých európskych krajinách v rámci logistickej sieti DACHSER, a to aj tam, kde predtým nebolo možné zásielky B2C objednať.

targo on-site zaisťuje rovnakú dostupnosť produktov a služieb našim zákazníkom v sieti DACHSER.

targo on-site je súčasťou produktovej rady entargo a znamená doručenie zásielok B2C po obrubník. V Európe entargo znamená jednotnú škálu služieb a zaisťuje trvalo vysoké štandardy kvality na vnútroštátnej i medzinárodnej úrovni.

Vezmite prosím na vedomie, že v prípade produktu targo on-site nemožno garantovať presné dodacie lehoty. Časové okna pre doručenie sú dohodnuté výhradne s konkrétnym príjemcom.

V prípade akýchkoľvek otázok prosím kontaktujte Vášho lokálneho zástupcu spoločnosti DACHSER.

Prečítať
Informácie o trhu 06/30/2020
edi – komunikačná platforma pre rýchle a bezpečné spracovanie hromadných údajov

Keď sa analógové procesy stretnú s digitálnym svetom, výsledkom je inteligentná logistika.

Prečítať
Tlačové správy 06/30/2020
Robert Erni sa stáva finančným riaditeľom skupiny DACHSER

DACHSER menuje skúseného Roberta Erniho, ktorý už pôsobil ako finančný riaditeľ v logistike, nástupcom Burkharda Elinga. Erni začína svoje pôsobenie od 1. septembra 2020 ako jeho zástupca.

Prečítať
Informácie o trhu 06/23/2020
Optimalizujte svoje logistické procesy prostredníctvom IT systémov spoločnosti DACHSER

Keď sa analógové procesy stretnú s digitálnym svetom, výsledkom je inteligentná logistika.

Prečítať
Tlačové správy 06/18/2020
DACHSER otvára nový sklad v Karlsruhe

Spoločnosť DACHSER začala prevádzku v novom sklade nebezpečných materiálov s plochou 21 800 metrov štvorcových v Malsch, neďaleko Karlsruhe v Nemecku. Špeciálne vybavený sklad umožňuje bezpečne uložiť chemické výrobky a nebezpečné materiály, ako sú farby, nátery a lepidlá na celkovo  až 43 000 paletových miestach. DACHSER investoval do skladu viac ako 20 miliónov eur.

Prečítať
Tlačové správy 06/17/2020
Dodávateľské reťazce pod tlakom

Toky tovarov po celom svete zasiahol koronavírus takým spôsobom, aký nikdy predtým nebol zaznamenaný. Úplný dopad ešte nie je predvídateľný, ale v prípade spoločnosti DACHSER je jedna vec už teraz istá: keď nie je možné plánovať, hodnota sa skrýva v silných sieťach.

Prečítať
Informácie o trhu 06/12/2020
Celosvetové zavedenie produktu targo on-site

V priebehu koronavírusovej pandémie dochádza ku zmenám distribučných kanálov. Stacionárne obchodovanie podlieha prísnym obmedzeniam a spotrebitelia stále viac prechádzajú na online obchodovanie. Pre spoločnosť DACHSER sa B2C sektor stáva čoraz viac dôležitejším. S naším produktom targo on-site ponúkame komplexný koncept služieb pre zásielky B2C s doručením priamo k vaším dverám. V dôsledku zvýšeného dopytu po B2C zásielkach v posledných týždňoch zavádzame od 1. júla 2020 produkt targo on-site v celej európskej logistickej sieti spoločnosti DACHSER.

Prečítať
Správy 06/09/2020
DACHSER organizuje prvý priamy charterový let z Číny do Španielska

Koncom mája spoločnosť DACHSER Air & Sea Logistics zabezpečila prepravu zdravotníckeho materiálu z Ázie do Španielska. Bol to prvý let z Číny do Madridu od zavedenia charterových letov počas pandémie koronavírusu.

Prečítať
Informácie o trhu 06/09/2020
Ukončenie doplnkovej služby „dobierka“

Digitalizácia a automatizácia sú kľúčovými témami nielen v online obchodovaní, ale aj v logistike. V tejto súvislosti bolo vyvinutých množstvo online platobných možností, ktoré sa po celom svete používali v B2B a B2C obchodovaní. Taktiež hygienické opatrenia zavedené v dôsledku koronavírusovej pandémie sťažujú možnosť používania takejto platobnej metódy. Spoločnosť DACHSER preto od 1. júla 2020 ukončuje doplnkovú službu „dobierka“ v celej svojej európskej sieti.

Veríme, že sa toto rozhodnutie stretne s vaším pochopením, a využijete iné spôsoby, ako zaistiť bezpečný platobný styk s vašimi zákazníkmi či dodávateľmi, ktorý so sebou neprináša hygienické riziká.

Prečítať
Zobraziť viac

DACHSER Corporate

Správy 07/03/2020
King Willem-Alexander visits DACHSER in Waddinxveen

Willem-Alexander, King of the Netherlands, visited DACHSER in Waddinxveen on July 1. During a tour of the branch and subsequent discussion sessions, he was thoroughly briefed on the topic of education and training in companies and how to ensure that it continues, especially in times of crisis.

Prečítať
Tlačové správy 07/02/2020
DACHSER becomes strategic logistics partner to Euro Craft

Euro Craft, Europe’s leading purchase group for construction and industry with more than 2,250 associated retailers across Europe, has chosen DACHSER as its preferred logistics partner. Through its global DACHSER DIY-Logistics industry solution, the logistics provider offers over 20 years of expertise in handling the particular logistics requirements of specialist retailers, DIY stores, and garden centers.

Prečítať
Informácie o trhu 07/01/2020
Extended availability of the product targo on-site (curbside delivery)

The change in consumer purchasing behavior in the corona period shows a strong demand for B2C shipments in the course of the last few weeks. This trend will certainly continue. For this reason, the targo on-site product (curbside delivery) is now available in almost all countries of the DACHSER European Logistics network for customers in which it was previously not possible to book B2C consignments.

targo on-site thus ensures uniform product availability and the service promise to our customers within the DACHSER network.

targo on-site is part of the entargo product family and stands for the delivery of B2C consignments to the curb. As an online platform, it is extremely important to make explicit reference to this fact in order to be able to make a reliable delivery statement to online customers. In Europe, entargo stands for a uniform range of services and ensures consistently high quality standards both nationally and internationally.

Please note that for the product targo on-site (curbside delivery) no delivery time specifications are possible. The time slots for deliveries are agreed exclusively with the respective recipient. Please also read our updated general terms and conditions.

If you have any questions, please get in touch with your contact at the relevant DACHSER branch.

Prečítať
Informácie o trhu 06/29/2020
DACHSER Food Logistics - a reliable partner in the Corona crisis

The corona pandemic has posed and continues to pose major challenges for DACHSER Food Logistics. During the shutdown in March, the company succeeded in maintaining its ability to deliver without interruption, thus making an important contribution to supplying the population.

During this challenging period, the system relevance was thus demonstrated without any restrictions for the suppliers. The weeks of March were characterized by extreme daily fluctuations and peaks in volume, which DACHSER Food Logistics normally only experiences before Christmas: kilometre-long traffic jams at border crossings, long waiting times at retail warehouses and drastic restrictions for drivers on suppliers' premises or when unloading at the recipient addresses. The extreme slump in the catering and wholesale sales channels has also led to a considerable under-utilisation of the small vehicle fleet.

Positive customer feedback motivates

The Business Line has received letters of thanks or verbal praise from many customers for its reliability during these challenging times. "We are very pleased and extremely proud of this, because such gestures testify to a high level of appreciation and customer satisfaction," says Alfred Miller, Managing Director DACHSER Food Logistics. "They also encourage us not to slacken our commitment. We will continue to offer our customers the best possible service in future and help them to revitalize their distribution channels".

During the dry spell of the past few weeks, DACHSER Food Logistics has kept its fleet capacities fully operational for the post-Corona period. Alfred Miller: "We are prepared and look forward to continuing to work in partnership with our customers".

Prečítať
ZOBRAZIŤ VIAC

Najviac čítané

Informácie o trhu 11/06/2019
Incoterms 2020

Nová verzia Incoterms nadobudne účinnosť 1. januára 2020 a bude zahŕňať množstvo zmien. Dodacie podmienky vydané Medzinárodnou obchodnou komorou upravujú základné povinnosti kupujúceho a predávajúceho v medzinárodnom obchode, ako je prechod vlastníctva medzi predávajúcim a kupujúcim, deľba prepravných nákladov a prechod rizika v zmysle zodpovednosti za stratu a poškodenie tovaru a náklady na poistenie.

Incoterms 2020 sa ešte viac prispôsobí súčasným globálnym obchodným praktikám, preto je nová verzia viditeľne orientovaná na praktickú stránku medzinárodného obchodu. Cieľom revízie bolo, aby boli ustanovenia Incoterms užívateľsky prívetivejšie. Ich prezentácia bola revidovaná, aby užívateľom uľahčila výber príslušnej podmienky. Okrem toho sa zmenilo poradie podmienok a ku každej podmienke boli pridané užívateľské pokyny.

Pokiaľ ide o obsah, došlo k významným zmenám oproti Incoterms 2010, najmä v nasledujúcich bodoch:

▪ Rôzne úrovne poistného krytia u CIF a CIP: Rovnako ako v minulosti je predávajúci aj naďalej povinný v Incoterms 2020 uzavrieť poistenie dopravy na vlastné náklady v podmienke CIF (Cost Insurance Freight) a CIP (Carriage Insurance Paid). Na rozdiel od Incoterms 2010 však obidve podmienky teraz stanovujú rôzne minimálne úrovne krytia cargo poistenia podľa klasifikácie ICC (Institute Cargo Clauses). Minimálne krytie, ktoré je potrebné dodržať pri dohodnutí podmienky CIF zostáva nezmenené. Cargo poistenie, ktoré má predávajúci uzavrieť, musí naďalej zodpovedať minimálnemu krytiu v súlade s klauzulou ICC (C) alebo podobnými doložkami (krytie vymenovaných rizík). Ak je dohodnutá podmienka CIP, musí teraz predávajúci poskytnúť poistné krytie v súlade s klauzulou ICC (A) (krytie všetkých rizík). Podmienky CIF aj CIP umožňujú zmluvným stranám dohodnúť sa na poistnom krytí, ktoré sa od tohto líšia.

▪ Zahrnutie požiadaviek súvisiacich s bezpečnosťou: Požiadavky týkajúce sa bezpečnosti prepravy tovaru boli teraz zahrnuté do pravidiel A 4 a A 7 každej doložky Incoterms 2020. Rovnako ako u iných podmienok Incoterms je potrebné poznamenať, že podmienky Incoterms sa priamo vzťahujú len na zmluvné strany kúpnej zmluvy a nie sú predmetom prepravnej zmluvy.

▪ Incoterms 2020 obsahuje ustanovenia pre prepravu vlastnými dopravnými prostriedkami u podmienok Free Carrier (FCA), Delivery at Place (DAP), Delivery at Place Unloaded (DPU), a Delivered Duty Paid (DDP).

▪ Pre tovar predávaný na základe podmienky FCA (Free Carrier) a určený pre námornú kontajnerovú prepravu stanovuje FCA do budúcna novú možnosť. Kupujúci a predávajúci sa môžu dohodnúť, že kupujúci dá pokyn svojmu prepravcovi, aby po naložení tovaru vydal predávajúcemu konosament (Bill of Lading). Zároveň je predávajúci povinný odovzdať tento konosament kupujúcemu. To sa zvyčajne vykonáva prostredníctvom zúčastnených bánk.

▪ Premenovanie DAT na DPU (Delivered at Place Unloaded). Podľa podmienky DAT Incoterms 2010 predávajúci dodal tovar, len čo bol vyložený z dopravného prostriedku na "terminále". Podľa poznámok k Incoterms 2010 však termín "terminál" sa nemal chápať z technického hľadiska, ale znamenalo to akékoľvek miesto vykládky. Táto skutočnosť bola v Incoterms 2020 zohľadnená premenovaním predchádzajúce podmienky DAT na DPU (Delivered at Place Unloaded) pre väčšiu prehľadnosť. To znamená, že v budúcnosti môže byť akékoľvek dohodnuté miesto miestom určenia.

Incoterms platia medzi zmluvnými stranami (národne i medzinárodne) kúpnej zmluvy, ale neobmedzujú osobitné práva a povinnosti v rámci tohto zmluvného vzťahu. Na základe takto zaručenej jednotnej definície je potrebné sa vyhnúť následným problémom s výkladom alebo nezrovnalosťami medzi zmluvnými stranami. Je potrebné poznamenať, že Incoterms vzhľadom na svoju povahu ako ustanovenia typu Všeobecných obchodných podmienok nepredstavujú zákonné ustanovenia, a preto sa stávajú právne záväznými len vtedy, ak boli účinne dohodnuté medzi stranami kúpnej zmluvy prostredníctvom zodpovedajúceho odkazu (pre Incoterms 2020, je to možné aj pred 1.1. 2020). Bez ohľadu na to majú v jednotlivých prípadoch protichodné zákonné ustanovenia stále prednosť pred podmienkami Incoterms.

Incoterms revidovalo 500 odborníkov z viac ako 40 krajín.

Tieto doložky sú uznávané po celom svete a používajú sa vo viac ako 30 rôznych jazykoch.

Tlačové správy 10/01/2019
Omnikanálová logistika s inteligentnými dátami

Obchody pre domácich majstrov s “omnichannel” konceptom teraz využívajú naozaj všetky dostupné predajné kanály. Inteligentné logistické riešenia, akými je napríklad tzv. “drop shipment” to podporujú.

Prečítať
Správy 07/04/2019
DACHSER Slovakia v Bratislave sa rozrastá

Spoločnosť DACHSER Slovakia pokračuje v rozvoji svojho areálu v Lozorne pri Bratislave. Po tom, čo minulý rok uviedli do prevádzky veľkú multifunkčnú skladovú halu v hodnote 6 mil. eur, tento rok zahájili práce na rozšírení existujúcej prekladiskovej haly. Ide o investíciu v rozsahu 3 mil. eur a dokončenie stavby sa plánuje na september 2019.

Prečítať
Tlačové správy 06/06/2019
Novým prevádzkovým manažérom európskej logistiky DACHSER v Lozorne je Andrej Frič

Na pozíciu nového prevádzkového manažéra európskej logistiky pobočky DACHSER v Lozorne oficiálne menovaný Andrej Frič (39). Na pozícii vystriedal Viliama Bokšanského, ktorý sa stal vedúcim pobočky Lozorno.

Prečítať
Správy 11/26/2018
Roman Stoličný sa stal novým country managerom LIEGL & DACHSER

Medzinárodný dodávateľ logistických služieb DACHSER vymenoval nového country managera svojej pobočky v Maďarsku, spoločnosti LIEGL & DACHSER. Stal sa ním Roman Stoličný, ktorý zároveň naďalej zostáva managing directorom a členom predstavenstva DACHSER Slovakia.

Prečítať
Správy 08/27/2019
Najväčšia loď sveta vyplávala na svoju prvú plavbu

Dopravná spoločnosť MSC (Mediterranean Shipping Company) spustila na vodu najväčšiu nákladnú loď sveta. Plavidlo MSC Gülsün sa na svoju prvú plavbu vydalo z prístavu Xingang 8. júla, pričom do cieľovej destinácie, Gdansku, pričom do cieľovej destinácie, Gdansku, dorazila koncom augusta. 

Prečítať
Tlačové správy 08/12/2019
Radovan Rodina  sa stal manažérom kontraktnej logistiky DACHSER Lozorno

Radovan Rodina bol oficiálne vymenovaný na pozíciu Contract Logistics Manager DACHSER Lozorno. Bude sa venovať vytvoreniu efektívneho riadenia kontraktnej logistiky, pričom dôležitou súčasťou jeho pracovnej náplne je neustále zlepšovanie kvality a produktivity.

Prečítať
Správy 02/11/2019
Európska aliancia čerstvých potravín

Je tu dôvod na oslavu: už celých päť rokov prichádza Európska potravinová sieť – pod vedením spoločnosti DACHSER – s odpoveďami na výzvy, ktoré prináša nadnárodná celoeurópska potravinová logistika.

Prečítať
Správy 07/08/2019
Logistické centrum Bratislava zvíťazilo v DACHSER Quality Awards

Spoločnosť DACHSER zverejnila výsledky svojho každoročného rebríčka pobočiek hodnotených na základe ich kvality Dachser Quality Awards. Tento rok sa na prvom mieste v celkovom hodnotení umiestnil Slovenský DACHSER. Logistické centrum Bratislava zvíťazilo takisto vo svojej kategórii menších pobočiek.

Prečítať
Správy 02/27/2019
DACHSER získal tretie miesto medzi nemeckými poskytovateľmi

Nedávno publikovaný rebríček „Top 100 in Logistics“ radí spoločnosť Dachser na popredné miesta medzi poskytovateľmi logistických služieb na nemeckom trhu a v súčasnej dobe je treťou spoločnosťou z pohľadu príjmov.

Prečítať