Odporúčané články

Tlačové správy 11/05/2020
DACHSER Slovakia investuje do automatizácie na prvú a poslednú míľu

Projekt automatizácie na prvú a poslednú míľu štartuje na Slovensku. Celoeurópsky projekt logistického providera DACHSER, ktorý nedávno začal pilotnú fázu na vybraných pobočkách v Európe, sa teraz rozbieha aj na Slovensku. Ide o mobilné terminály pre vodičov na rozvozových linkách, čo umožní lepšie plánovanie vyzdvihnutia a doručenia zásielok.

Prečítať
Informácie o trhu 10/05/2020
Lokálne, regionálne, celosvetovo: Zháňate skladovací priestor?

Hľadáte voľný skladovací priestor a spoľahlivého logistického partnera? DACHSER Contract Logistics má voľné kapacity.

Prečítať
Správy 05/28/2020
DACHSER pokračuje s charterovými letmi aj v máji

Okrem charterových letov medzi Áziou a Európou pokračuje poskytovateľ logistických služieb DACHSER s organizáciou ďalších transpacifických letov na pokrytie severo- a juho-amerických trhov. V rámci týchto zmien bol napríklad pridaný nový spoj medzi Šanghajom a Los Angeles.

Prečítať
Informácie o trhu 05/14/2020
Aktualizácia prevádzky DACHSER Air & Sea Logistics

Prostredníctvom tejto aktualizácie chce spoločnosť DACHSER informovať o aktuálnej prevádzke DACHSER Air & Sea Logistics v regiónoch APAC, EMEA a Americas. V priloženom dokumente je uvedené, či sú organizácie DACHSER v daných krajinách plne v prevádzke alebo či sú ich činnosti obmedzené, prípadne z akých dôvodov. Keďže sa situácia v týchto krajinách môže rýchlo zmeniť, pripojený dokument bude pravidelne aktualizovaný a zverejňovaný na našich webových stránkach.

Úprimne ľutujeme všetky nepríjemnosti spôsobené našim zákazníkom v dôsledku pandémie. V spoločnosti DACHSER máme zavedené pohotovostné opatrenia a našim zákazníkom ponúkame najlepšie alternatívne riešenia pre udržanie chodu dodávateľských reťazcov. Situácia v prístavoch, na letiskách alebo na colných úradoch však môže viesť ku oneskoreniam. Okrem toho je kapacita na globálnom trhu leteckej nákladnej prepravy veľmi napätá, pretože v súčasnej dobe v podstate neexistujú žiadne pasažierske lety.

Zároveň spoločnosť DACHSER zaviedla prísne hygienické opatrenia (napr. home office), aby zabezpečila bezpečné pracovné prostredie a prispela k zastaveniu šírenia vírusu. DACHSER sa snaží udržať vplyv týchto opatrení na čo najnižšej úrovni, avšak spoločne s oficiálnymi opatreniami vlád môžu viesť k určitým prevádzkovým oneskoreniam.

V prípade akýchkoľvek otázok sa obráťte na svojho obchodného zástupcu spoločnosti DACHSER.

DACHSER Slovensko

Správy 01/21/2021
Prvý ucelený vlak spoločnosti DACHSER na trase z Číny do Európy

Poskytovateľ logistiky DACHSER vyslal prvý ucelený vlak z Číny do Nemecka. Skladal sa z päťdesiatich 40-stopových (FEU) kontajnerov a koncom decembra dorazil do nemeckého Ludwigshafenu.

Prečítať
Informácie o trhu 01/18/2021
Čínsky Nový rok: Vplyv na logistiku

V roku 2021 pripadá čínsky Nový rok na 12. februára. Ide o najvýznamnejší z tradičných čínskych sviatkov, tiež označovaný ako jarný festival, kde ľudia oslavujú začiatok nového roka so svojimi rodinami. Týždenný štátny sviatok má vplyvy na globálne dodávateľské reťazce.

Nasledujúce informácie poskytujú prehľad niektorých kľúčových faktov o festivale a jeho možných vplyvoch na logistiku.

Dáta a kľúčové fakty

  • 12. februára 2021 je začiatkom čínskeho nového roka (rok byvola).
  • Čínsky štátny sviatok začína 11. februára a končí 17. februára, čo znamená, že väčšina firiem, vrátane pobočiek DACHSER v Číne, bude uzavretá do 18. februára.
  • Továrne a výrobné závody bývajú uzavreté dlhší čas. Výroba sa môže pozastaviť už týždeň pred čínskym Novým rokom, niektoré továrne obnovia výrobu až mesiac potom.
  • Dlhá dovolenka umožňuje pracovníkom v metropolách cestovať do svojho rodného mesta za svojimi príbuznými, aj keď tento rok to kvôli pandémii nemusí byť pravidlom.

Vplyv na dodávateľský reťazec

  • Predĺžená dovolenka v Číne môže viesť k oneskoreniu vašich zásielok až o jeden mesiac.
  • Kvôli vyššie uvedenému uzavretiu výrobných závodov nebude aspoň počas jedného týždňa v Číne žiadna produkcia. Aj keď sa továrne postupne znovu rozbehnú, plná prevádzka nebude okamžite obnovená.
  • Rovnako bude ovplyvnená produkcia v iných ázijských krajinách, pretože niektoré výrobné diely pochádzajú z Číny alebo tam prebiehajú montážne procesy.
  • Väčšina prepravcov sa snaží zabezpečiť dostatočné zásoby pred jarným festivalom, čo vedie k veľkým objemom prepráv pred sviatkami; aj po skončení festivalu bude nejaký čas trvať, než sa podmienky na trhu normalizujú.

Aby ste sa vyhli oneskoreniam, veľmi odporúčame, aby ste rezervácie vykonali v dostatočnom predstihu. V spoločnosti DACHSER vám naši logistickí odborníci môžu pomôcť pri spoločnom plánovaní. Preberte s nami vaše potreby a my zistíme, čo je najlepšie pre udržanie chodu vášho dodávateľského reťazca počas čínskeho Nového roka.

 

Prečítať
3
Správy 01/15/2021
Prírodné liečivá dopravené bezpečne

Zdravo fungujúce medzinárodné dodávateľské reťazce sú životne dôležité pre farmaceutický sektor. Pri spolupráci so spoločnosťou A. Vogel, výrobcom prírodných liečiv, použila spoločnosť DACHSER pri vymýšľaní a zabezpečovaní logistické riešenie, ktoré má pridanú hodnotu, vlastný interdisciplinárny poradenský prístup zameraný na kvalitu.

Prečítať
Informácie o trhu 01/08/2021
Nemecko zaviedlo uhlíkovú daň

Nový zákon o obchodovaní s emisiami pohonných hmôt (BEHG) vstúpil v Nemecku do platnosti 1. januára 2021. Spoločne s novým národným systémom obchodovania s emisiami (nEHS) sú hlavnými zložkami balíčka opatrenia na ochranu podnebia nemeckej spolkovej vlády. Nový zákon so sebou prináša zvýšenie cien emisií oxidu uhličitého (CO2) vypusteného do ovzdušie nad rámec systému obchodovania s emisiami v EÚ s cieľom dosiahnuť zmien v chovaní spotrebiteľov, ktoré povedú ku zníženiu emisií skleníkových plynov.

Benzín, nafta, vykurovací olej a plyn sú od nového roku zdanené poplatkom za CO2 a tieto náklady sú prenesené na spotrebiteľa. Od 1. januára 2021 činí dopad na náklady za liter nafty 0,07 EUR (netto) a v ďalších rokoch sa bude naďalej zvyšovať. To tiež prináša aj zvýšené náklady pre spoločnosť DACHSER. Napriek tomu sa budeme snažiť pomocou inteligentnej logistiky udržať náklady našich zákazníkov na čo najnižšej úrovni.

Prečítať
Informácie o trhu 01/07/2021
Brexitová dohoda odsúhlasená – colné riadenie od 1. januára 2021

Dňa 24.12. 2020 bola medzi EÚ a Veľkou Britániou uzavretá dohoda o budúcej spolupráci a obchode.  

Podstatným bodom je, že medzi EÚ a Spojeným kráľovstvom sa na dodávky tovaru z oboch oblastí nevyberajú žiadne clá. To však neznamená, že administratívne “colné odbavenie” bude odstránené. Znamená to, že všetky dokumenty a informácie týkajúce sa ciel musia byť zákazníkom predložené vopred a až po uvoľnení zásielky colným tímom DACHSER, môže byť zásielka prijatá k odoslaniu.

Vezmite, prosím, na vedomie, že od 1. januára 2021 toto platí pro všetky zásielky medzi EÚ a Spojeným kráľovstvom; netýka sa len zásielok z EÚ do Severného Írska. Predovšetkým by mal byť predložený doklad o preferenčnom pôvode tovaru. Najdôležitejšie informácie pre vývozcov a dovozcov nájdete v priloženom dokumente.

Tlačové správy 01/05/2021
Burkhard Eling preberá úlohu CEO skupiny DACHSER

Prvého januára sa Burkhard Eling stal výkonným riaditeľom (CEO) a tlačovým hovorcom výkonnej rady logistického poskytovateľa DACHSER. Bude zodpovedný za oddelenie Corporate Strategy, Human Resources a Marketing, ktoré taktiež zahŕňa Corporate Key Account Management a Corporate Governance & Compliance. Eling nastupuje po Bernhardovi Simonovi, ktorý prevezme predsedníctvo v dozornej rade rodinného podniku v polovici roka 2021.

Prečítať
Tlačové správy 12/30/2020
DACHSER organizuje logistiku vakcín pre Covid 19 v Berlíne

So začatím očkovania proti Covid-19 v Nemecku začína DACHSER organizovať logistiku vakcín v hlavnom meste Nemecka.

Prečítať
Správy 12/28/2020
„Vzťah so zamestnancami a ich lojalita je to, čo robí DACHSER výnimočným“

Od spoločnosti jedného muža po globálneho hráča − za 90 rokov svojej histórie sa spoločnosť DACHSER stala medzinárodným lídrom v oblasti logistiky. Čo ale DACHSERu prinášala lojalita zamestnancov a štruktúra rodinnej spoločnosti? Dr. Andreas Froschmayer, riaditeľ korporátnej stratégie, rozvoja & PR v spoločnosti DACHSER to vysvetľuje.

Prečítať
Správy 12/22/2020
DACHSER pomáha ľuďom, ktorí to potrebujú

DACHSER sa o tohtoročných Vianociach rozhodol podporiť osamelých seniorov bez rodiny, ktorí žijú v Domove pri Kríži, a zakúpil im spoločenské hry pre aktívne trávenie voľného času. V rámci projektu Vianočný zázrak boli balíčky odovzdané tento týždeň a seniori ich dostanú na Štedrý deň.

Prečítať
Správy 12/18/2020
DACHSER vypravil 100. charterový let tohto roku

Na začiatku decembra vypravila spoločnosť DACHSER Air & Sea Logistics stý charterový let roka. Nákladné lietadlo letelo na trase Frankfurt − Šanghaj v rámci špecializovaného charterového programu spoločnosti DACHSER, prostredníctvom ktorého poskytovateľ logistiky ponúka prepravnú kapacitu na najdôležitejších leteckých trasách medzi Áziou, Európou a USA.

Prečítať
Zobraziť viac

DACHSER Corporate

Správy 01/21/2021
A learning evolution

The coronavirus pandemic is transforming global trade, the economy, and even how we work. Employees are leaving the office to work from home and personal communication has gone digital. This calls for new approaches, including for exchanging knowledge and training employees. Niko Zdravkovic, Department Head DACHSER Academy, explains how content is being communicated in this exceptional time and how employees can stay on top of their jobs.

Prečítať
Správy 01/21/2021
“Things just clicked”

Burkhard Eling became the new CEO of DACHSER on January 1, 2021. Previously, he was responsible for the finance department of the family-owned company for more than seven years. However, Eling is a manager who thinks strategically and far beyond key financial figures, as demonstrated by his responsibility for the global ideas and innovation management program Idea2net, among other things. In this interview, the 49-year-old answers questions about how he sees DACHSER, his move to the top of the company now, and what distinguishes him as a person and a leader.

Prečítať
Správy 01/21/2021
DACHSER Mexico delivers shipment to automotive manufacturer by helicopter

Special requirements call for special solutions: for an automotive supplier from Celaya in central Mexico, DACHSER Mexico swiftly organized a helicopter transport to the capital some 300 kilometers away. With the threat of a production stoppage looming, this unusual logistics solution saved time and, above all, money.

Prečítať
Správy 01/21/2021
Satellite-based positioning - A look at future technologies

What is satellite-based positioning actually about? And what benefits does this offer specifically for logistics?

Prečítať
ZOBRAZIŤ VIAC

Najviac čítané

Informácie o trhu 11/06/2019
Incoterms 2020

Nová verzia Incoterms nadobudne účinnosť 1. januára 2020 a bude zahŕňať množstvo zmien. Dodacie podmienky vydané Medzinárodnou obchodnou komorou upravujú základné povinnosti kupujúceho a predávajúceho v medzinárodnom obchode, ako je prechod vlastníctva medzi predávajúcim a kupujúcim, deľba prepravných nákladov a prechod rizika v zmysle zodpovednosti za stratu a poškodenie tovaru a náklady na poistenie.

Incoterms 2020 sa ešte viac prispôsobí súčasným globálnym obchodným praktikám, preto je nová verzia viditeľne orientovaná na praktickú stránku medzinárodného obchodu. Cieľom revízie bolo, aby boli ustanovenia Incoterms užívateľsky prívetivejšie. Ich prezentácia bola revidovaná, aby užívateľom uľahčila výber príslušnej podmienky. Okrem toho sa zmenilo poradie podmienok a ku každej podmienke boli pridané užívateľské pokyny.

Pokiaľ ide o obsah, došlo k významným zmenám oproti Incoterms 2010, najmä v nasledujúcich bodoch:

▪ Rôzne úrovne poistného krytia u CIF a CIP: Rovnako ako v minulosti je predávajúci aj naďalej povinný v Incoterms 2020 uzavrieť poistenie dopravy na vlastné náklady v podmienke CIF (Cost Insurance Freight) a CIP (Carriage Insurance Paid). Na rozdiel od Incoterms 2010 však obidve podmienky teraz stanovujú rôzne minimálne úrovne krytia cargo poistenia podľa klasifikácie ICC (Institute Cargo Clauses). Minimálne krytie, ktoré je potrebné dodržať pri dohodnutí podmienky CIF zostáva nezmenené. Cargo poistenie, ktoré má predávajúci uzavrieť, musí naďalej zodpovedať minimálnemu krytiu v súlade s klauzulou ICC (C) alebo podobnými doložkami (krytie vymenovaných rizík). Ak je dohodnutá podmienka CIP, musí teraz predávajúci poskytnúť poistné krytie v súlade s klauzulou ICC (A) (krytie všetkých rizík). Podmienky CIF aj CIP umožňujú zmluvným stranám dohodnúť sa na poistnom krytí, ktoré sa od tohto líšia.

▪ Zahrnutie požiadaviek súvisiacich s bezpečnosťou: Požiadavky týkajúce sa bezpečnosti prepravy tovaru boli teraz zahrnuté do pravidiel A 4 a A 7 každej doložky Incoterms 2020. Rovnako ako u iných podmienok Incoterms je potrebné poznamenať, že podmienky Incoterms sa priamo vzťahujú len na zmluvné strany kúpnej zmluvy a nie sú predmetom prepravnej zmluvy.

▪ Incoterms 2020 obsahuje ustanovenia pre prepravu vlastnými dopravnými prostriedkami u podmienok Free Carrier (FCA), Delivery at Place (DAP), Delivery at Place Unloaded (DPU), a Delivered Duty Paid (DDP).

▪ Pre tovar predávaný na základe podmienky FCA (Free Carrier) a určený pre námornú kontajnerovú prepravu stanovuje FCA do budúcna novú možnosť. Kupujúci a predávajúci sa môžu dohodnúť, že kupujúci dá pokyn svojmu prepravcovi, aby po naložení tovaru vydal predávajúcemu konosament (Bill of Lading). Zároveň je predávajúci povinný odovzdať tento konosament kupujúcemu. To sa zvyčajne vykonáva prostredníctvom zúčastnených bánk.

▪ Premenovanie DAT na DPU (Delivered at Place Unloaded). Podľa podmienky DAT Incoterms 2010 predávajúci dodal tovar, len čo bol vyložený z dopravného prostriedku na "terminále". Podľa poznámok k Incoterms 2010 však termín "terminál" sa nemal chápať z technického hľadiska, ale znamenalo to akékoľvek miesto vykládky. Táto skutočnosť bola v Incoterms 2020 zohľadnená premenovaním predchádzajúce podmienky DAT na DPU (Delivered at Place Unloaded) pre väčšiu prehľadnosť. To znamená, že v budúcnosti môže byť akékoľvek dohodnuté miesto miestom určenia.

Incoterms platia medzi zmluvnými stranami (národne i medzinárodne) kúpnej zmluvy, ale neobmedzujú osobitné práva a povinnosti v rámci tohto zmluvného vzťahu. Na základe takto zaručenej jednotnej definície je potrebné sa vyhnúť následným problémom s výkladom alebo nezrovnalosťami medzi zmluvnými stranami. Je potrebné poznamenať, že Incoterms vzhľadom na svoju povahu ako ustanovenia typu Všeobecných obchodných podmienok nepredstavujú zákonné ustanovenia, a preto sa stávajú právne záväznými len vtedy, ak boli účinne dohodnuté medzi stranami kúpnej zmluvy prostredníctvom zodpovedajúceho odkazu (pre Incoterms 2020, je to možné aj pred 1.1. 2020). Bez ohľadu na to majú v jednotlivých prípadoch protichodné zákonné ustanovenia stále prednosť pred podmienkami Incoterms.

Incoterms revidovalo 500 odborníkov z viac ako 40 krajín.

Tieto doložky sú uznávané po celom svete a používajú sa vo viac ako 30 rôznych jazykoch.

Informácie o trhu 02/14/2020
Koronavírus: aktuálne prevádzkové informácie spoločnosti DACHSER v Číne

Prinášame ďalšie informácie o súčasnej situácii v Číne. Aby sa podarilo nový koronavírus udržať pod kontrolou, prijali miestne orgány v Číne niekoľko opatrení, aby zabránili zhromažďovaniu osôb a minimalizovali riziko nákazy.

Veľa pobočiek spoločnosti DACHSER bolo znovu otvorených v pondelok 10. februára 2020, ale kvôli bezpečnostným opatreniam a zákazu cestovania zo strany úradov sa pracuje iba v obmedzenom režime. Bohužiaľ možno očakávať meškanie a prevádzkové komplikácie, ako je nedostatok nákladných vozidiel a obmedzená kapacita.

• Pobočky DACHSER v Čcheng-tu, Nanjingu, Ningbo, Shenzen, Su-čou a Zhongshan sú v súčasnej dobe stále uzatvorené; naši zamestnanci však pracujú z domu.

• V krátkodobom horizonte by mohlo dôjsť k ďalším zmenám, čo sa týka otvorenia týchto pobočiek, o ktorom vás budeme informovať.

• Pobočka v Hongkongu je opäť plne funkčná.

Prostredníctvom našich webových stránok vás budeme aj naďalej informovať o aktuálnom dianí a dopade na váš dodávateľský reťazec. V prípade akýchkoľvek otázok sa prosím obráťte na vášho obchodného zástupcu spoločnosti DACHSER.

Prečítať
Tlačové správy 10/01/2019
Omnikanálová logistika s inteligentnými dátami

Obchody pre domácich majstrov s “omnichannel” konceptom teraz využívajú naozaj všetky dostupné predajné kanály. Inteligentné logistické riešenia, akými je napríklad tzv. “drop shipment” to podporujú.

Prečítať
Správy 11/26/2018
Roman Stoličný sa stal novým country managerom LIEGL & DACHSER

Medzinárodný dodávateľ logistických služieb DACHSER vymenoval nového country managera svojej pobočky v Maďarsku, spoločnosti LIEGL & DACHSER. Stal sa ním Roman Stoličný, ktorý zároveň naďalej zostáva managing directorom a členom predstavenstva DACHSER Slovakia.

Prečítať
Správy 08/27/2019
Najväčšia loď sveta vyplávala na svoju prvú plavbu

Dopravná spoločnosť MSC (Mediterranean Shipping Company) spustila na vodu najväčšiu nákladnú loď sveta. Plavidlo MSC Gülsün sa na svoju prvú plavbu vydalo z prístavu Xingang 8. júla, pričom do cieľovej destinácie, Gdansku, pričom do cieľovej destinácie, Gdansku, dorazila koncom augusta. 

Prečítať
Správy 07/04/2019
DACHSER Slovakia v Bratislave sa rozrastá

Spoločnosť DACHSER Slovakia pokračuje v rozvoji svojho areálu v Lozorne pri Bratislave. Po tom, čo minulý rok uviedli do prevádzky veľkú multifunkčnú skladovú halu v hodnote 6 mil. eur, tento rok zahájili práce na rozšírení existujúcej prekladiskovej haly. Ide o investíciu v rozsahu 3 mil. eur a dokončenie stavby sa plánuje na september 2019.

Prečítať
Informácie o trhu 11/10/2020
DACHSER teraz môžete sledovať aj na LinkedIne

Spoločnosť DACHSER pravidelne informuje o novinkách, aktualitách a udalostiach z DACHSERu na webových stránkach www.dachser.sk alebo pomocou pravidelného newsletteru. Aby sme Vám boli ešte bližšie a uľahčili komunikáciu s nami, je tu pre Vás DACHSER profil aj na LinkedIne. Tu máte šancu sa dozvedať novinky a detaily z logistického sektora a zo sveta spoločnosti DACHSER pravidelne a bez nevyhnutnosti hľadania článkov na webe našej logistickej spoločnosti. Prihláste sa ku sledovaniu správ z korporátneho DACHSER profilu a získajte prehľad o všetkom čo sa deje ešte skôr, než sa správy dostanú do médií. Prihlásiť sa môžete jednoducho - označením tlačidla "following" na profile DACHSERu priamo tu: https://www.linkedin.com/company/dachser/ .

Prečítať
Tlačové správy 06/06/2019
Novým prevádzkovým manažérom európskej logistiky DACHSER v Lozorne je Andrej Frič

Na pozíciu nového prevádzkového manažéra európskej logistiky pobočky DACHSER v Lozorne oficiálne menovaný Andrej Frič (39). Na pozícii vystriedal Viliama Bokšanského, ktorý sa stal vedúcim pobočky Lozorno.

Prečítať
Tlačové správy 08/12/2019
Radovan Rodina  sa stal manažérom kontraktnej logistiky DACHSER Lozorno

Radovan Rodina bol oficiálne vymenovaný na pozíciu Contract Logistics Manager DACHSER Lozorno. Bude sa venovať vytvoreniu efektívneho riadenia kontraktnej logistiky, pričom dôležitou súčasťou jeho pracovnej náplne je neustále zlepšovanie kvality a produktivity.

Prečítať
Správy 07/08/2019
Logistické centrum Bratislava zvíťazilo v DACHSER Quality Awards

Spoločnosť DACHSER zverejnila výsledky svojho každoročného rebríčka pobočiek hodnotených na základe ich kvality Dachser Quality Awards. Tento rok sa na prvom mieste v celkovom hodnotení umiestnil Slovenský DACHSER. Logistické centrum Bratislava zvíťazilo takisto vo svojej kategórii menších pobočiek.

Prečítať