Vývoj v oblasti manipulácie s tovarom

Do európskych logistických centier spoločnosti DACHSER prichádza nový technologický štandard v podobe špeciálne navrhnutej dvojpodlažnej jednotky. Pri jeho vývoji sa kládol dôraz na dobrú ergonómiu pre vodiča, bezpečnosť práce a efektívnosť.

S ERDi ako špeciálne vyvinutou dvojpodlažnou jednotkou prichádza do európskych logistických centier spoločnosti DACHSER nový technologický štandard.

Po takmer dvoch rokoch vývoja a testovania na vybraných miestach nastal čas: ERDi od spoločnosti Jungheinrich, kompletne prestavaná dvojpodlažná jednotka špeciálne upravená na použitie v spoločnosti DACHSER, môže byť teraz nasadená na všetkých európskych miestach spoločnosti DACHSER. Z dlhodobého hľadiska sa toto manipulačné vozidlo stane novým technologickým štandardom v skladoch DACHSER.

„Vďaka pevnej integrácii priestorovo a hmotnostne úspornej lítium-iónovej batérie sme mohli vyvinúť nový podvozok vozidla, ktorý je výrazne kratší ako doteraz používané modely určené na bočnú výmenu olovených batérií," vysvetľuje André Bilz, vedúci tímu koncových zariadení pre správu vozového parku v spoločnosti DACHSER. Prvýkrát sa podarilo skonštruovať stroj na vedenie olova, ktorý má ochrannú, uzavretú kabínu vodiča a zároveň môže pracovať v dvojmetrových uličkách skladov spoločnosti DACHSER. Skoršie riešenia s koncepciou bočného ovládania volantu, známe ako bočné nakladače, nenašli medzi vodičmi dobrú odozvu.

Zohľadnenie želaní vodičov pri vývoji

Spoločnosť DACHSER a vývojový tím výrobcu Jungheinrich úzko spolupracovali na vývoji tohto nového typu manipulátora.  Hlavnú úlohu zohrávali potreby logistických operátorov a ich požiadavky boli zahrnuté do návrhu. „Tento nový vozík spĺňa mnohé želania vodičov a predstavuje veľký pokrok z hľadiska ergonómie pre vodiča, bezpečnosti práce a efektívnosti," hovorí Alexander Bilz.

Nový vozík ERDi spoločnosti Jungheinrich s integrovanou lítium-iónovou batériou, ktorý je o 30 cm kratší ako jeho predchodca, je v súčasnosti najkompaktnejším nákladným vozidlom vo svojej triede. Nový vývoj bude znamenať postupné rozlúčenie sa s vozíkmi s batériami s bočnou výmenou, ktoré boli predtým potrebné na zabezpečenie dostatočnej kapacity energie pri viaczmennej prevádzke. Nasadenie jednotiek s novými, podstatne výkonnejšími lítium-iónovými batériami, ktoré si vyžadujú menej údržby, si bude vyžadovať zmenu nabíjacej infraštruktúry, na ktorú spoločnosť DACHSER v súčasnosti reaguje úpravou nabíjacích miest vo všetkých svojich prevádzkach.

Kontakt Lenka Balcova