Miloš Kallo: Mám chuť bojovať a ukázať, čo dokážem

IT Team Leader - Miloš Kallo

Preferuje priateľský prístup, lebo mrzutosťou vraj nič nedosiahne. Po predchádzajúcich skúsenostiach si zakladá na tímovej práci, ktorej cieľom je dosiahnuť spoločný cieľ a tým zlepšiť prácu ľuďom, či už pomocou technológie alebo nápadmi. Vzorom je mu otec, no v DACHSER Slovakia stretol aj osobu, ktorú označuje ako svoju druhú náhradnú mamu. Ďalším kolegom, ktorého sme vyspovedali v našom seriály o zamestnancoch spoločnosti DACHSER je Miloš Kallo.

Vráťme sa k vašim začiatkom v DACHSER Slovakia. Spomeniete si na to niekedy?

V auguste oslávim 5 rokov v DACHSERi. Začínal som na základnej pozícii ako IT koordinátor. Svoje skúsenosti aj z predchádzajúcich zamestnaní som sa snažil postupne ukázať a použiť, čo nezostalo nepovšimnuté. Vďaka pani Ivete Šurganovej, ktorá si všimla moje manažérske vlohy a dala mi príležitosť ich rozvíjať, som sa dostal na pozíciu IT tímlídera. Mojim cieľom je prepracovať sa na IT manažéra, pretože veľkým vzorom je mi otec. Ako manažér kvality má pod sebou tím ľudí a vidím na ňom, že ho táto práca veľmi napĺňa. Ja som sa tiež našiel v pozícii, na ktorej vediem tím ľudí a s nimi pracujem na nových technológiách vo firme, či spolu riešime dané problémy. Už od svojho nástupu som sa snažil ukázať ako dokážem fungovať, že mám rád systematickosť, ako pristupujem k úlohám, projektom, ľudom.

Ako to myslíte?

Musím povedať, že som sa v živote nestretol s manažérom, ktorý by vnímal veci ako naša regionálna finančná riaditeľka pre juhovýchodnú Európu v spoločnosti DACHSER, pani Iveta Šurganová. Ukázala mi, že keď človek chce, tak veci dosiahne. Aj preto sa v práci cítim dobre. Okrem pracovnej pohody mi vďaka svojmu obrovskému nadhľadu ukázala aj opačnú stranu – veci, na ktorých som musel zapracovať. Vďaka tomuto všetkému ju beriem ako svoju druhú náhradnú mamu.

Ako vznikol nápad ísť na pracovný pohovor práve do DACHSER Slovakia?

Jedným z dôvodov bolo, že majú skladovacie priestory, kde funguje IT technika a mňa viac ako sedieť v kancelárii, baví robiť podporu takémuto typu zariadení. Mám už svoju rutinu - keď prídem, skontrolujem veci v sklade, popýtam sa ľudí či nie je niečo, na čom by sme mohli zapracovať, vylepšiť. Digitalizáciu sa snažíme posúvať nielen v rámci administratívy, ale aj v skladoch. Procesy sú potom systematickejšie a to najdôležitejšie je, že to pomáha ľuďom v lepšej evidencii a spracúvaní dát. Našim cieľom je uľahčiť ľudom prácu pomocou technológií, čo niekedy prináša rôzne situácie. S každou inováciou totiž prichádza zmena. Snažíme sa preto s kolegom vytvárať aj pracovné manuály, aby sme všetkým prechod na akúkoľvek novinku uľahčili. Dávame si záležať na tom, aby naše návody boli prehľadné, vysvetľujúce a zrozumiteľné. Počítame s tým, že nie každý má rovnakú počítačovú výbavu. Prípadne robíme školenia, kde približujeme a zjednodušujeme zavádzanie inovácií. Je pre nás dôležité, byť naozajstnou oporou pri zavádzaní zmien. 

Rozhovor s: Miloš Kallo
Na pohovore som rovno povedal, že mám chuť bojovať a ukázať, čo dokážem. A oplatilo sa.
Čo Vás práca a atmosféra v DACHSERi naučila?

Byť súčasťou tak veľkého korporátu znamená, že nie je ľahké presadiť svoj názor. No oceňujem neustálu snahu hľadať riešenia, ktoré majú pomôcť kolegom a myslím, že sa nám to aj darí. Po skúsenosti z minulého zamestnania, kde sa veci riešili viac individuálne, som sa poučil a myslím oveľa tímovejšie. Snažím sa od začiatku zapájať všetkých ľudí, aby sme sa na veciach podieľali spoločne. Ak chcem kolegom pomôcť a uľahčiť im pracovné podmienky z IT hľadiska, musím ich vedieť počúvať. Osobne preferujem priateľský prístup. Pretože čím milší sme, tým milší sú ľudia na nás. Mrzutosťou človek nič nedosiahne. Musím priznať, že v DACHSERi som sa posunul tak pracovne, ako aj osobnostne. Začal som si seba viac vážiť, keďže na sebe vidím reálny progres. Oceňujem, že keď prídem s nápadom, časom sa ujme a ľudia sú spokojní, lebo to vnímajú ako prínos pre ich prácu.

Aké výzvy máte ešte pred sebou?

Základom je podľa mňa komunikácia a ochota pomáhať si navzájom. Je dôležité mať stále na pamäti, že veci sa vyriešia a dostaví sa úspech len vtedy, ak sa naprieč oddeleniami dokážeme podržať a pomôcť si. Sme tím kvalitných ľudí, ktorí sa chcú posúvať. Netreba si pripúšťať k srdcu chyby, ktorých sme sa dopustili, efektívnejšie je hľadať riešenia. Zlyhanie nevnímam ako problém, skôr ako dôvod na zlepšenie. Otvorená debata v skupine ľudí a hľadanie spoločného riešenia v priateľskom tóne je pre mňa zmysluplnejšia ako prehnaná kritika.

Aké tri slová Vám napadnú, keď sa povie DACHSER?

Spoľahlivosť, kvalita, prístup firmy voči zákazníkom.

V rámci seriálu „DACHSER pozitív“ sa aj ďalší mesiac porozprávame s jedným z našich kolegov, či kolegýň. Preberieme prácu, rodinu, skúsenosti, neopakovateľné zážitky a ich kľúčové momenty.

DACHSER celosvetovo
Kontaktujte nás
Kontakt Tereza Haraksim